La Sala Cabanyes estrena aquest diumenge l’espectacle “Cançó d’Amor i de Guerra”, l’emblemàtica sarsuela que és un cant a la terra i a la llibertat. Toni Grané i Toni Doy dirigeixen aquesta posada en escena, amb José Martínez al capdavant de la direcció musical, de la qual se’n faran set representacions fins al diumenge 27 d’abril.
“Cançó d’Amor i de Guerra” és una popular sarsuela ambientada en un poble del Vallespir. Allà, dos joves, Eloi i Francina, veuen com el seu amor corre perill quan el fill del batlle Ridau, Ferran, es proposa casar-se amb Francina costi el que costi. A partir d’aquí es desenvolupa tota la història.
Recuperen la sarsuela
Amb aquesta posada en escena, la Sala recupera el gènere de la sarsuela i la tradició de grans escenografies de l’entitat. Grané i Doy busquen reivindicar la sarsuela com a espectacle total, modern i actual, amb l’objectiu d’aconseguir un espectacle musical que el públic pugui veure i, al mateix temps, gaudir. “Cançó d’Amor i de Guerra” és un muntatge que, 88 anys després de la seva estrena, s’ha convertit en tot un símbol.