Ben Harper serà l’estrella del Cruïlla BCN

El festival de la capital s’avança a dates del seu difunt germà mataroní: 16 i 17 de juliol

Visualsonora ha reaccionat amb rapidesa al seu propi anunci que no se celebraria el festival Mataró Cruïlla de Cultures redoblant l’aposta pel germà barceloní: el Cruïlla BCN. La tercera edició d’aquest certamen musical creix d’un a dos dies, repetirà l’aposta per l’escenari del Fòrum i, el més nou, abandona l’estiu tardà per instal·lar-se en dates pròpies del difunt Cruïlla mataroní: se celebrarà el 16 i el 17 de juliol. L’anunci anticipat d’aquests canvis va acompanyat d’onze noms d’artistes confirmats que conformen ja, a priori, el millor cartell que hagi atresorat el festival. Destaca per sobre de la resta el nom de Ben Harper, que la pròpia organització del festival reconeix com “un dels objectius des dels inicis” i que arribarà a Barcelona acompanyat de la seva nova banda Relentless7.

 

Ben Harper en una de les seves celebrades actuacions

El canvi d’un a dos dies del festival barceloní fill d’una idea mataronina comporta també més diversificació pel que fa a estils de música. Per exemple, repeteixen clàssics com Macaco o tornen a venir els The Wailers, la llegendària banda de Bob Marley que va actuar a Mataró l’any passat. En el reggae hi ha l’altre gran nom de l’avanç de cartell, Alpha Blondy, “l’altre” gran referent del reggae jamaicà, L’aposta internacional del Cruïlla BCN comprèn també els portuguesos Terrakota, de la família musical mestissa o el folk blues de l’australià Xavier Ruud. La quota hip hopera la posarà l'exitós cantant de Violadores del Verso Kase 'O.

 

Alpha Blondy, l'altre gran de la música jamaicana

Aposta localLa música catalana tindrà, però, una força especial en el Cruïlla BCN. Al ja citat nom de Macaco, cal fer constar també, com a artistes confirmats, Albert Pla, sempre inclassificable, el gran nom de l’indie Love of Lesbian, els fixes en tot el que vingui del Clap D’Callaos o Roger Mas, un dels músics més sorprenents de l’escena catalana.Ja es poden comprar les entrades per aquest Cruïlla BCN a 60 euros l’abonament de dos dies a preu reduït. A més, els clients de Caixa Laietana podran adquirir el mateix abonament a 55 euros fins el proper 1 d'abril. El 12 de maig es confirmarà el nom complet d’un festival que vol ser el Viña Rock català.