El mestissatge festiu internacional i de casa se citen al Cruïlla BCN

Aquest dissabte al Parc del Fòrum amb grups com Gentleman, La Mala o Dub Inc

El CruïllaBcn torna a instal·lar-se al parc del Fòrum de Barcelona el dissabte 5 de setembre amb el reggae procedent d’Alemanya com a reclam, de la mà de Gentleman. En aquesta proposta de mestissatge, també actuaran els francesos Dub Inc, a més dels locals La Pegatina i La Troba Kung-Fú. Després de la bona acollida de la primera edició, que neix del Cruïlla de Cultures de Mataró, aquest festival manté el format de l’any passat amb dos escenaris que funcionaran de forma alternativa per oferir vuit concerts a partir de les cinc de la tarda. També hi haurà una zona de descans que comptarà amb una programació de discjòqueis i dues formacions de carrer que animaran l’espai del Parc del Fòrum.

Com és el cas del festival de Mataró, Cruïlla de Cultures, la programació del CruïllaBcn es basa en les propostes musicals que treballen per actualitzar les músiques d’arrel en totes les seves direccions. És el cas de Gentleman, una de les novetats de l’escena internacional de la música reggae, que arriba des d’Alemanya. També hi serà la formació francesa Dub Inc, que ha creat una via de contacte entre els ritmes jamaicans i els sons magrebins amb la que s’ha convertit en una referència de l’escena del país veí. Un grup que ja va ser al Clap al 2008, deixant un gran gust de boca.

Vídeo de Gentlemen:

 

Dues propostes surenyesLes actuacions més especials seran les que oferiran el grup madrileny Elbicho, que estrenarà al festival el seu nou disc, ‘Elbicho de imaginar’, i el projecte que la popular rapera Mala Rodríguez amb el suport de Raül ‘Refree’ Fernández i la Original Jazz Orquestra del Taller de Músics porten al directe revisant el repertori de la gran dama del hip hop nacional.

Vídeo de Elbicho:

 

Vídeo de La Mala Rodríguez:

 

La quota rumbera catalanaDe més a prop, actuaran grups com La Pegatina i La Troba Kung-Fú, que han passejat les seves particulars propostes de rumba arreu o l’Always Drinking Marching Band.

Vídeo de La Pegatina:

Fanfare Ciocarlia suspèsDel cartell anunciat en primer terme per l’organització en va caure fa una setmana la Fanfare Ciocarlia per “motius aliens a l’organització”. El festival ho va anunciar amb antel·lació per poder trobar un grup que substituís la fanfàrria, però finalment no hi haurà aquest grup reserva i els horaris de les actuacions canviaran respecte els primers anunciats.